ارتباط سرانه مطالعه با میزان ثروت، شهرت، شادی و سلامت

۲۳ مهر ۱۳۹۹

تعریف خوشبختی و موفقیت از دیدگاه هر فردی با فرد دیگر متفاوت خواهد بود و فاکتورهایی مانند ثروت، شهرت، شادی وسلامتی، بازه تعریفی متفاوتی را در بر خواهد گرفت اما موضوع با اهمیت این مورد است که ثروتمند شدن به همراه شهرت ، شادی و مهم تر از همه سلامتی، آرزوی هر فردی در زندگی است و به نوعی این هدف در میان تمام انسان ها مشترک بوده و همچون سایر اهداف نیاز به کسب دانش و تجربه دارد.

 

 

 

 

مطالعه وکسب اطلاعات از اصول نانوشته راهبردی در دنیای کسب و کار و تجارت است زیرا اساسا هر انسان موفق در هر رشته کاری و تجارت موفق به کسب دانش نیاز دارد.

مطالعه کردن به نوعی گسترش بستر های ذهنی و ایجاد نوعی آرامش مقدماتی در هر کسب و کار موفقی است. فرصتی طلایی که نیاز به صرف هزینه های گزاف یا انرژی و وقت قابل توجه نیست.

مطالعه کردن، هوش مالی شما را افزایش می دهد و با جهت دهی به زاویه نگرش و دید مالی شما، به شما این فرصت را می دهد که بیش از پیش به موفقیتی که در ذهنتان تصور کرده اید و جایگاهی که در نظر دارید، دست پیدا کنید.

مطالعه کردن، شما را هدفمند می سازد، هدف گذاری از جمله عالی ترین عامل های دستیابی به ثروت، موفقیت و در نتیجه آن شادی و خوشبختی است، طبق آمار حداقل 70 درصد افراد ثروتمند در زندگی خود، یک هدف اصلی را به صورت سالیانه تعیین می کنند و در جهت دستیابی به این هدف خود که به نوعی معنا بخش زندگی آ نهاست، قدم بر میدارند.
مطالعه و فرهنگ کتابخوانی، به شما در تعیین هدفتان با توجه به علایق و سلیقه شخصیتان کمک خواهد کرد و شما را با دنیایی پر از تجربیات و عادت های افراد موفق مواجهه خواهد ساخت.

برای کسب نتیجه بهتر می توانید افراد موفق در رشته کاری خود را مشخص کرده و با جستجو در اینترنت با کتاب هایی که در زمینه تجربیات شخصی خود معرفی کرده اند، آشنا شوید، به بررسی رفتارهاوتجربیات آنها بپردازید وقدم های خود را جهت موفقیت روزافزون محکم بردارید.

شاید راهکارهای ثروتمدان برای پولدار شدن با هم متفاوت باشد اما شاه راه این مسیر یکی است و شما هم باید راهکار خودتان را بیابید.

مدیران بزرگ، تاجران موفق و حتی سیاستمدارانی چون باراک اوباما و جان کری، اصل مطالعه  را جز جدایی ناپذیر زندگی خود عنوان کرده اند. این افراد به خوبی نقش مطالعه را در زندگی و کار خود به صورت ملموس درک کرده اند و می کوشند تا مطالعه را به عنوان یک عادت روزمره در زندگی شخصی خود در آورند.

تحول درونی از خود ما سرچشمه می گیرد و این امر تنها با کسب دانش و مطالعه مداوم امکان پذیر است.

هیچ امپراطوری بزرگی یک روزه ساخته نشده و افراد ثروتمندی که سرمایه خود را با تکیه بر استعداد های فردی خود به دست آورده اند، این نکته را می دانند.

علاوه بر موضوع ثروت و شهرت، همدلی یکی دیگرازفواید مطالعه منظم و روزمره است، خواننده کتاب در زمان مطالعه به دیدگاه فردی دیگر اشراف می یابد و دنیا را از دریچه چهره فرد دیگر می بیند و زندگی را از منظر او مشاهده می کند، همین موضوع باعث خواهد شد که فرد، احساس تنهایی را از خاطر ببرد و جرفه کارهای خلاقاته و بزرگتر در وی ایجاد گردد.

مطالعه کتاب نوعی تفریح سالم محسوب می گردد و سبب شادی وجود و معنا دار شدت زندگی می گردد، خوش حال بودن سبب خواهد شد که زندگی سالم تر و لذت بخش تری را تجربه کنیم و از لحظه به لحظه زندگی لذت ببریم. آشنایی با فرهنگ ها و آداب و رسوم های مختلف، اطلاع از زندگی نامه افراد موفق، افزایش و ارتقای اطلاعات شخصی همه و همه به نوعی سبب افزایش عملکرد ما شده و به سوی هدف مورد نظر پیشروی خواهیم کرد.

به قول ارسطو، فیلسوف بزگ یونانی، خوشحالی معنا و هدف زندگی است و علت اصلی خلقت انسان، رسیدن به همین هدف است ، همین سخن نشان می دهد که خوش حالی و خوشبختی هدف و سرلوحه زندگی است و اطمینان بخش ترین راهکار برای چشیدن عم خوشبختی، مطالعه کتاب است.

تحقیقات ثابت کرده است که خوش حالی سبب قوی شدن سیستم ایمنی می گردد و قوی تر شدن سیستم ایمنی هم درست هم معنی با سلامتی است.،علاوه بر این مورد، خوش حالی و سلامتی موجب کاهش استرس شده و اثرات مخرب استرس را از بین خواهد برد که امین عامل هم سبب ایجاد روحیه شاداب تر و خوش حال تر می گردد.

مطالعات نشان می دهد که افرادی با سطح مطالعه بالاتر، امید به زندگی بالاتری دارند وبیشتر از افرادی که اهل مطالعه نیستند، روحیه اصلاح پذیرز و انعطاف پذیری دارند و می دانند که از عهده هر کاری بر می آیند و قابلیت اصلاح عادت های نادرست و ناسالم را در خود مشاهده می کنند.

کتاب خوب مثل یک موسیقی خوب، آرامش بخش دل و جان است و کمک می کند که به آرامش برسیم و بتوانیم با حال خوب به زندگی ادامه بدهیم و با مطالعه بیشتر، ثروت، شهرت و سلامتی و تندرستی را بیابیم.

مطالعه نوعی دانشگاه ذهن و روح است که با کمک به رشد  و باروری افکار به اصلاح جامعه می پردازد و هر قشری از جامعه را مجذوب خود ساخته و راه را نشان می دهد، با کتاب به سفری مهیج خواهید رفت و کلید آغاز این سفر در دستان شماست...

کتاب بخوانیم

 

آخرین اخبار و مطالب
x
روی ذهنت سرمایه گزاری کن، دنیا بهت تعظیم میکنه